Thursday, March 26, 2009

朋友怎解??

朋友之间真的存有''知心''这字眼吗??我否认。。
从第三者口中得知她隐瞒了你,内心是多么的撕裂。。
到底是自私,还是不甘心,还是。。
我给自己许多的理由,
最终还是讨厌自己;是我的问题;还是她人格有问题!!
很多时候;总觉得朋友之间欠却了坦白。。
但这往往是懂了却还是不愿去坦白,
或许我们之间还有一道墙得以跨越吧。。
有时觉得我们谈的开了,但不久那种感觉又叙旧了。。
哎。。如果说那是善意的谎言,
我同情你,因为你得以想尽无数的谎言来圆下一个谎言。。

我静观其变。。
我坦言,我做的不比你少。。
别人听了或许咋舌。。
你只不过是我们之间的一个赌局!!
朋友就不过如此。。
好听的就是好朋友;难听的就朋友只是互相利用。。
我领悟没有朋友是能心谈心的。。
有的只是表层上的心情,内心最深处永远保留。。
也许我还没找到真心知己吧。。

cc: 有时觉得,刚认识几天的朋友比起认识已久的朋友更能坦诚对待!!
或许日旧见人心就是酱解的。。>.<

1 comment:

  1. Don't knw who u meant, maybe me, bt I don't thk it's me cause I would nt hv a so big effect on u to get motivated n wrote ths, right? Haha:)
    Actually, ths topic, " friends " is always discussed. Some found theirs, some may nt. Sometime thr maybe true friends ard u n u js didn't notice them. Thy treat u nice n hope to become ur best friend or sister bt u js didn't notice their appearance n sometime u make thm feel lk u don't trust thm. Ths is hw I felt... I've been looking for my own best friend bt I js can't gt one... It's really hard...

    ReplyDelete